Már megint a brit turistákkal van a baj

A Földközi-tengeri szállodákban közel 700 százalékkal nőtt a panaszok száma az utóbbi pár évben. Mallorca egyik legnagyobb szállodája évente kb 9000 brit vendéget fogad, és ennél sokkal több német és holland turistát. Két évvel ezelőtt még csak elvétve fordult elő, hogy néhány vendégük panaszt tett ételmérgezés miatt. Tavaly azonban már 200 ilyen panasz érkezett, kizárólag brit turistáktól – német vagy holland társaik egyetlen panaszt sem tettek.  



További érdekesség, hogy a britek közül csak azok panaszkodtak, akik all-inclusive ellátással rendelkeznek. Nagy-Britanniában mára külön iparág kezd kiépülni a “vakációs betegségek” miatti kártérítési igények kezelésére. A panaszkezelő cégek sok helyen hirdetnek, azt ígérve, hogy fejenként akár 3000 fontos kártérítést is el tudnak intézni, ha a turista bizonyítani tudja, hogy all-inclusive ellátásban részesült, és hogy tartózkodása alatt hasmenése-hányása volt. az ügyeskedő briteknek a kártérítésből ki kell fizetniük a panaszkezelő céget is, ha nyernek, de még így is marad 1500-2000 fontjuk, miközben a nyaralás alig került ötszázba.

A szállodák inkább kifizetik az 1 millió forintnak megfelelő kártérítési pénzt, minthogy belemenjenek egy hosszú jogi perbe, hiszen a per nem vetne jó fényt semelyik szállodára sem.